NIT VELLA…

 

Any nou, una festa “amb” sentit…  

Si, ja sé que alguns pensareu, com ja m’heu fet arribar, que ara em posaré a dir que la festa de cap d’any és absurda, que no serveix per res celebrar un canvi de dia més… Perquè això és el què diuen molts crítics, no?

Però si de debò me coneixeu, no pensareu que anava a escriure allò.

Abans de res, FELIÇ ANY 9!!! Començarem per l’educació…
Això de “feliç any 9”, sincerament, se’m va ocórrer a mí per a mí. No vull dir què a algú no se l’ocorrís, perquè segur, però un dia estava escrivint i dic, “ostres què graciós, queda bé això de… “. I dençà aquell dia, sense haver-ho vist enlloc ho vaig començar a emprar com a felicitació d’enguany…(per allò de nou i 2009). He dit què “se’m va ocórrer a mí per a mí” perquè, ho vaig “descubrir” abans de què m’arribàs, però segur què a algú ja se l’havia ocorregut.  

I què millor què emprar l’originalitat què aquest cop ens brinda la nostra llengua, eh?!

Bé, ja tenim un any nou, calendaris nous, plans nous (¿sabeu què només un 2 % de totes les propostes què s’han fet per aquest any nou, es cumpliran fins a les properes campanades del 31/12/2009?) i esperances noves.

Molts són els què es posen en plà filosòfic i comencen: “realment, el canvi d’any no significa res, és un dia més en la teva vida”; “això de nit vella és una xorrada, només serveix per consumir”; “ja són ganes de perdre el temps en favor del consumisme”…

Si, pot ser sigui cert, però també és cert què tot es pot mirar des d’un punt de vista. Prefereixo mirar-ho des d’el punt de vista positiu, alegre i feliç!!!

Aquest dia TOTS aprofitam per enrecordar-mos de tots. Quí no ha rebut un SMS de felicitació? (si, ja sé què hi ha gent al món què ni això) Quí no ha vist mails què t’han fet somriure?

Ja s’han enrecordat de nosaltres, ja ens hem enrecordat dels altres…

És cert què ja molts són per costum. En el meu cas, sempre felicito l’entrada d’any amb un SMS original (això de REENVIAR no m’acaba d’agradar, prefereixo la collita pròpia), i ho envio a la gent en la què encara penso. És una tradició que segueixo dençà tenc mòbil; com deia ahir un amic meu en contestació a la meva felicitació: “els teus missatges sempre tant especials, com cada any…” (missatge traduït a llenguatje humà des d’el llenguatge SMS).
Si, senyor crític, ja sé què això afavoreix el consumisme del que parla. Ahir em vaig gastar prop de 10 € (aprox) en SMS i la meva companyia (amb la què els missatges són més econòmics, tot sigui dit) és la màxima beneficiada.

Però senyor crític, jo ho vull així. Vull recordar a la gent què m’enrecord d’ella, què en un canvi d’any, la gent ens feim desitjos, propostes. I què malgrat només es cumpleixin un 2% de les què s’han fet, ja es demostra què amb aquest canvi d’any, en un dia, molta gent mostra un plus de vitalitat, un plus d’optimisme i un augment de moral, què molts de cops ens vé fenomenal per enganar-mos en què aquest any passat s’endú els problemes. Sí, és cert, enganar-mos perquè el dia següent tornarem a rebre la factura de la llum, l’hipoteca, el gas, la comunitat i veurem en el diari què tot torna a pujar, o gairebé tot… Però i què?

Ens uns instants “tota” la societat amb oportunitats, ens hem oblidat dels problemes i hem estat capaços de mirar les coses amb una altra cara, amb uns altres ulls i de pujar-mos la moral per… quí sap? aconseguir fer allò què tant ens ha costat aquest any passat.

Sigui com sigui, hem estat feliços durant uns instants, hem rigut, hem viscut, hem pensat i ens hem oblidat a l’hora, hem menjat fruita (12 grans de raïm) i ens hem contat fets per riure…

Què hi ha res més preciós què això?

Bé, sempre et trobes amb el típic despistat què et contesta l’SMS amb un “no sé qui ets, però gràcies… Em podries dir quí ets?”
I és en aquest moment quan te n’adones de què algú ja s’havia oblidat de tú, però ara es torna a enrecordar perquè tu t’hi has enrecordat…

SI, estic en pla optimista (com sempre, eh? Però una cosa és ser optimista i una altra no saber veure la realitat. Ja què veim la realitat, l’hem de dir tal qual és, i cercar la manera de solucionar els problemes amb el major optimisme possible. Si no ho feim amb obtimisme, pot ser no els solucionem…) Però estic en pla optimista perquè fa dos dies (dia 31) em vaig permetre el luxe de veure aquest nou any com un any plè de reptes…

FELIÇ ANY 9 A TOTS!!!

 
Anuncis

Deixa un comentari

